Letter from CARSON TEAM

Posted by Eiichiro Sawa | Category: イベントダイアリー | Posted on 2003/08/25 15:08:00

Hi, everyone, this is Vincent, I am the team manager for Carson team.:)).
Actually I think mechanic Gai should be the team manager instead of me.:), why me?? May be I can speak English.
We arrive to Korea Seoul airport by midnight flight and transfer to Kimpo airport on 6am Tuesday and all of us is tire and waiting to meet AS team member, we are nervous because we couldn't see anyone look like AS member appear until half an hour before final check in(Seoul night time entertainment is very good?).
AS member is full of bagage, especailly with Gary's new b18c engine block(AS special build), next time we will carry as much "blue pill" as possible for return.;), by Korean Ken Lee helping us, we can solve the problem of overweighting bagage(the engine block) by local driver deliver to the circuit for us.
after arive to Yangyang airport we got the rental mini bus and finally found out it took 3 hours from there to the Taebaek circuit, we are so surprise that how can the organization give so much false information that it state 30 minutes from Yangyang airport to Taebaek circuit? by no choice we still need to drive to the Sky Hotel by our top speed driver Seijiro Sawa but the mini bus can only reach 100km/h because of running diesel and no power FC or HKS v-pro for Eiichiro to have a ECU tuning. so it took us 3 hours to reach the Hotel and check in to the Hotel is time consuming.
Finally we arrive to the circuit and unload our race car EK9 and DC2 to the pit and put everythings in place nice and clean, Then I go to find the BMW scruinteer to watching us cut the engine seal because of new cylinder block will arrive soon(but we don't know what time they will arrive.:)) also the engine oil sponsor Liqui Moly will DHL engine oil to us by Wednesday, everythings is still unknown but should be no problem. in the process of engine rebuild, other Japanese Fromula BMW team mechanic also come to help
us, it is very touching moment for us. again Eiichiro good personality got reward this time.:)
[...]続きを読む

ATCS 韓国 2ヒート決勝レース

Posted by Eiichiro Sawa | Category: イベントダイアリー | Posted on 2003/08/24 15:00:00

アジアツーリングカーシリーズ戦 in 海外

長かった遠征の日程もやっと終演を迎えた。
心配されていた天候も何とか小康状態を保っている。

レース開催時間前にオープニングセレモニーが行われた。地元の有力者や著名人が開催の挨拶をしていたが残念ながら内容は判らなかったが演出面はさすがFIA格式レースだけあって手抜きはない。
全ドライバーが集まっての撮影やキャンギャルサービスも有った。
ドライバーとの雑談も盛り上がったようだ。
[...]続きを読む

ATCS 韓国ラウンド予選日

Posted by Eiichiro Sawa | Category: イベントダイアリー | Posted on 2003/08/23 14:54:00

アジアツーリングカーシリーズ戦 in 海外

韓国テベックサーキット入りして無事に練習走行をこなしてきたが、予期しないトラブルも有った。それはエンジン爆破である。鈴鹿ワンメークレース仕様のエンジンで戦っていたのだが無理がたたった様でバルブリテーナー破損でピストンが粉々ブロックからは折れたコンロッドが出てきた。ノーマルバルブスプリング仕様のEK9リテーナーの9000RPM以上使用ではあり得ることだったが、やはり逝ってしまった。ギヤ比の関係でどうしてもストレートエンドで9100RPMを超えてしまうようになってきた、勿論最終コーナー脱出速度も練習を進める事に上がってきていることも大いに有る。我々が選択したファイナルは4.7??ストレートエンドで5速9200RPMで有る。9150RPMで爆発した、BIRA戦で疲労が来ていたのだろう。バルブサージング音がしまくっていましたから・・レブリミッターは9300RPM!
[...]続きを読む

ATCS KOREA Rd 序章

Posted by Eiichiro Sawa | Category: イベントダイアリー | Posted on 2003/08/21 14:42:00

アジアツーリングカーシリーズ戦 in 海外

第二回目の海外遠征となった。今回は韓国テベックサーキットで新しく出来たサーキットだった。未だ全面完成は出来ておらない様子だった。
場所はソウルから車で6時間、近所と言われた国内線空港からも3時間掛かる、田舎であった。前回のBIRAサーキットとは全く違う生活を余儀なくされた。(笑い)
[...]続きを読む

ATCS 第2レース日

Posted by Eiichiro Sawa | Category: イベントダイアリー | Posted on 2003/07/20 14:34:00

アジアツーリングカーシリーズ戦 in 海外

今日は特別な気持ちでレースに望んでいた。昨夜のMTGでセットアップや色々なメンタル面を話し合った。昨日のレース戦略の油断、相手の出方によっては自分がやられるレースの組立を絶対避ける。幸いポジションはクラストップで有るからスタート勝負とも言える、ライバルは昨日競り合って接触したマシンだ。地元の強豪なので走行ラインも完璧である。
激しい競り合いを有利にする為、エンジンの撚調もパワー重視に変更。午前のフリー走行でのタイムは昨日と遜色無い、マシンの復旧は完璧だった模様。
狙うは昨日のライバル!
[...]続きを読む
«Prev || 1 | 2 | 3 |...| 436 | 437 | 438 |...| 445 | 446 | 447 || Next»